فیلم ایران

معرفی و دانلود فیلم

فیلم ایران

معرفی و دانلود فیلم

دریافت فیلم قول شرقی ( Eastern Promises‎ )

  قول شرقی

 
Eastern Promises‎




کارگردان: دیوید کراننبرگ. فیلمنامه: استیون نایت. موسیقی: هاوارد شور. مدیر فیلمبرداری: پیتر سوسچیتزکی. تدوین: ‏رونالد سندرز. طراح صحنه: کارول آشپیر. بازیگران: ویگو موتینسون[نیکلای]، نائومی واتس[آنا]، ونسان ‏کسل[کیریل]، آرمین مولر اشتال[سمیون]، سینید کیوزاک[هلن]، یرژی اسکولیموسکی[استپان]، دانالد استامپتر[یوری]، ‏یوسف آلتین[اکرم]، مینا ئی. مینا[عظیم]، تاتیانا ماسلانی[تاتیانا]. 100 و 96 دقیقه. محصول 2007 انگلستان، کانادا، ‏آمریکا. نام دیگر: ‏Promesses de l'ombre‏. برنده جایزه انتخاب تماشاگران از جشنواره تورنتو. ‏
لندن، زمان حال. مامایی به نام آنا خیترووا در آستانه کریسمس فرزند دختر روس 14 ساله ای به نام تاتیانا را به دنیا می ‏آورد. دخترک می میرد و تنها چیزی که از خود به جا می گذارد یک دفتر یادداشت است. دفترچه آنا را به رستورانی به ‏نام ترانس سیریان راهنمایی می کند که توسط پیرمردی به نام سمیون اداره می شود. آنابا یک کپی از یادداشت های ‏دختر جوان نزد او می رود و سمیون قول می دهد تا نوشته ها را برای وی ترجمه کند. ولی همزمان آنا درمی یابد که ‏خانواده سمیون جزئی از یک تشکیلات تبهکاری به نام ‏Vory V Zakone‏ هستند و این دفترچه مدرکی علیه آنهاست. ‏سپس سمیون نزد آنا رفته و از او می خواهد تا نسخه اصلی خاطرات تاتیانا را به وی بدهد، در غیر این صورت کودک ‏را از میان خواهد برد. آنا دفترچه را به نیکلای راننده سمیون می دهد. مردی که قرار است تا عضو جدید تشکیلات باشد ‏و دوست نزدیک کیریل پسر سمیون است. کیریل که به تازگی رقیبی چچنی را به قتل رسانده، ضامن نیکلای نزد ‏تشکیلات است چون وفاداری اش را مشاهده کرده است. سمیون نیکلای را برای خالکوبی نشان مخصوص تشکیلات به ‏یک حمام سونا می فرستد، اما معلوم می شود که این کار در واقع تله ای بوده تا نیکلای به جای کیریل توسط برادران ‏تبهکار مقتول چچنی به قتل برسد. ولی نیکلای موفق می شود که آن دو را کشته و با وجود زخم های مهلکی که ‏برداشته، نجات پیدا کند. در ادامه مشخص می شود که نیکلای مامور نفوذی پلیس بوده و با هدف فروپاشی تشکیلات ‏وارد این جمع شده است. او که از ماجرای دفترچه تاتیانا باخبر است و می داند این مدرک می تواند سمیون را به اتهام ‏تجاوز به دختری نوجوان راهی زندان کند، تصمیم به استفاده از آن می گیرد. اما کیریل به بیمارستان رفته و کودک را ‏می رباید تا مدرک اصلی جنایت سمیون را نابود کند. آنا و نیکلای او را تا ساحل تیمز تعقیب می کنند، اما کیریل قادر به ‏آب انداختن نوزاد نیست و او را به دستان نیکلای و آنا می سپارد. در پایان فیلم می بینم که آنا کودک را که اینک نیکلای ‏نامیده می شود به فرزندی قبول کرده و نیکلای راننده نیز در راس تشکیلات ‏Vory V Zakone‏ قرار دارد....‏

چرا باید دید؟
بی اغراق باید گفت که دیوید کراننبرگ 64 ساله به اوج پختگی و خلاقیت هنری کارنامه اش رسیده و هر فیلمش نسبت ‏به کار قبلی جا افتاده تر و عمیق تر می شود. دیگر از صحنه های خونبار-و مشمئز کننده- فیلم های اولیه کمتر نشانی به ‏چشم می خورد، اما خشونت به عنوان تم اصلی کارهای وی چهره ای هولناک تر یافته است. کراننبرگ رفته رفته از ‏پیرنگ های فانتزی یا علمی تخیلی نیز فاصله می گیرد و رفته رفته پلشتی های دنای معاصر پیرامون را زیر ذره بین ‏قرار می دهد. این به روز تر شدن اتفاق فرخنده ای است که در دو فیلم آخر وی یک سرگذشت خشونت بار[در گویش ‏رایج پلیس آمریکا به فردی که دارای سابقه اعمال خشونت بوده، گفته می شود] و قول شرقی به عینه شاهد بوده ایم. ‏عوامل بصری مشابهی نیز در هر دو فیلم وجود دارند، از جمله سیمای اد هریس-در فیلم قبلی- و ویگو مورتینسون-در ‏فیلم فعلی- یا نقش خانواده در درام شخصیت ها و حضور جنایت سازمان یافته در زندگی روزمره که رفته رفته به ‏عنوان امری عادی در آمده است. دوری کراننبرگ از قراردادهای گونه فیلم های ترسناک با اولین سکانس فیلم- صحنه ‏های کشته شدن مرد چچنی توسط اکرم و عظیم یا در خون غلطیدن تاتیانا در فروشگاه- مشخص می شود. گویی به این ‏باور رسیده که واقعیت می تواند هراسناک تر از تخیل باشد. لندنی که او در آستانه کریسمس ترسیم می کند شهری تیره ‏و تار و خفقان گرفته است که زیر سلطه مافیای روسی قرار دارد. چیزی مثل خانواده ویتو کورلئونه پدرخوانده با این ‏تفاوت که سنت های مردسالارانه در ساختار آن بیشتر به چشم می خورد. همه چیز در برابر پس زمینه هایی تیره-‏همچون اغلب فیلم های پیشین وی- رخ می دهد. گویی سیاهی جزئی از وجود شخصیت ها و بخش مهمی از فضا است. ‏
تعلیق موجود در فیلم نیز از حوادث آن چنانی-جز صحنه درگیری نیکلای در حمام که نوع خود بسیار تماشایی نیز ‏هست- بلکه از مهابت روابط میان آدم ها ساخته می شود و بدون شک بازی آرمین مولر اشتال سهمی عمده در این مهم ‏دارد. نمی شود معرفی این فیلم بدون اشاره به بازی مورتینسون- که برای یافتن لهجه روسی/اوکراینی اش به سیبری ‏سفر کرده و مطالعه زیادی درباره تبهکارارن روسی انجام داده-کرد. اوج بازی او در صحنه هایی است که با آنا گفت و ‏گو می کند و زمانی که آنا از او درباره گمشدن عمویش پس از ترجمه دست نوشته های تاتیانا سوال می کند-چون تنها ‏کسی که از ماجرا خبردار اوست- چنین می گوید:"حال عموت خوبه، اون الان توی ادینبوره، در یه هتل 5 ستاره. من ‏دستور داشتم اونو با بفرستم به بهشت با یک گلوله در مغزش… در عوض من یک بلیت درجه یک اسکاتلند بهش دادم. ‏او هم که آدم با تجربه ای بود، همه چیز را فهمید…تبعید یا مرگ.‏
قول شرقی [اولین فیلمی که کراننبرگ در خارج از کانادا کارگردانی کرده] با سرمایه ای معادل 25 میلیون پوند تولید ‏شده و در هفته های اول نمایش خود در آمریکا توانسته نزدیک به 15 میلیون دلار به چنگ آورد که یقیناً این میزان ‏افزوده خواهد شد و نشان از استقبال تماشاگران دارد. از نکات جالب توجه فیلم برای عشاق سینما بازی یرژی ‏اسکولیموسکی کارگردان برجسته لهستانی[ که از سال 1991 تاکنون فیلم تازه ای نساخته] در نقش استپان عموی روس ‏تبار آنا است. ‏
ژانر: جنایی، درام، مهیج. ‏

برای مشاهده عکسهایی از این فیلم اینجا را کلیک کنید
 

لینکهای دانلود (نسخه اورجینال)


76558441/promises.FXG.part1.rar 
76559546/promises.FXG.part2.rar 
76560669/promises.FXG.part3.rar 
76695264/promises.FXG.part4.rar 
76699511/promises.FXG.part5.rar 
76704051/promises.FXG.part6.rar 
76693559/promises.FXG.part7.rar  
76557027/promises.FXG.part8.rar 

رمز فایل: ندارد

لینکهای دانلود غیرمستقیم و از سایت رپیدشر می باشد. برای آشنایی با نحوه دانلود از سایت رپیدشر  (Rapidshare)  اینجا را کلیک کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد